fredag 30 april 2010

fåfäng fredag



Nå, go vänner, idag är det dags för mej att prova på ett såkallat "ståsolarium"! Egentligen är jag principiellt emot solariesolande, främst för att man ju faktiskt vet att det är råfarligt. Men å andra sidan röker jag också, och det är inte direkt heller någon surprise att det är minst sagt onyttigt. Eller vad menar jag med det resonemanget, att det ena dåliga rättfärdigar det andra? Hm.
Solariesolande är ju rent allmänt en överjävligt fåfäng aktivitet att syssla med, det kanske är främst därför jag inte gjort det förut - det känns liksom "lite löjligt" helt enkelt. MEN. Hur som helst så har jag aldrig blivit läckert solbrun under hela min 25-åriga livsbana - och känner att det nu är dags att ta reda på om det överhuvudtaget är möjligt för mej att få såna där nougatskimrande spiror som jag alltid avundas andra donnor om sommaren. Här med inleds alltså Operation Vanessa. Namnet kommer av min eftersträvade hudton, som ses här under:

(Och ja, jag vet att hon ju faktiskt är mulatt - men man måste sätta höga mål om man ska komma nånstans har jag hört, haha)

3 kommentarer:

  1. less is more, less is more!

    SvaraRadera
  2. haha, moder jord skall icke förringas - men jag tänker att det här är så oerhört oskyldigt eftersom det är ett tidsbestämt once-in-a-lifetime-projekt!
    men din åsikt är noterad.

    SvaraRadera
  3. Åh hjälp, tankarna gick osökt till tortyrredskap á la Järnjungfru och Råmande Tjur när jag såg den där bilden. Huja.

    SvaraRadera