onsdag 23 juni 2010

back in the game

well. det har kommit till min kännedom att min blogg tydligen är önskad. jag har en så kallad läsarkrets. dra på trissor!

mitt blogguppehåll började med ren och skär lathet, starkt influerad av baksmälla. jag var förstås inte bakis i flera dagar, men när det lagt sig kände jag att jag ville vänta med att blogga igen tills jag hade nåt riktigt bra att komma med. så jag väntade. och väntade. dagarna gick. ibland fick jag någon tanke som kändes kul att skriva ned, men så fort jag försökte formulera texten i huvudet så brast det. var det verkligen en värdig comeback att skriva en utläggning om hur pinsamt det var på apoteket i Salzburg förra året när jag var tvungen att på engelsk-tyska förklara att jag hade svamp i underlivet (ehhh...vaginamushroom? no! no! fungus! FUNGUS! no! öh...) inför fem butiksbiträden och 10 pryda österrike-tanter som köade bakom?
stoppa pressarna! typ.

började inse att jag aldrig nånsin skulle blogga igen om jag gick och väntade på att något oerhört spektakulärt skulle inträffa. så... ja, nu kör jag. you asked for it.

står för närvarande och är en mycket god flickvän, extremt god kanske till och med. vaktar Nils utställning som just nu pågår i Gallerian i Stockholm. det är sammanfattningsvis jävla bra konst och jävla lite besökare. slö-chattar lite med Joggarn för att få tiden att gå. vi hamnade i en limerick-battle av någon anledning, där han segrade storstilat:

en sibirisk bonde ifrån skanstull

stod och skrev facebookchatten full

uttråkad i en galleria

med flera timmar fria

det är ju bara några timmar för guds skull!

3 kommentarer:

  1. Bravo, Flaming! Alltid insiktsfull och med uppenbar känsla för meningsuppbyggnad. Nu önskar jag mig bara att du börjar uppdatera mer frekvent. Kvantitet med kvalité tycks alltid varit denna bloggs ledord, och bör så förbli.

    SvaraRadera
  2. Haha, inget kunde värma mitt hjärta så som denna kommentar! Tackar och bockar och utlovar bot och bättring angående uppdatering.

    SvaraRadera
  3. Kan man förvänta sig en midsommarspecial?

    SvaraRadera