fredag 11 juni 2010

SCORE!

ritsch ratsch, hokus pokus, jag har fått jobb!
är sjuuukt nöjd, förutsättningarna kunde fan inte vara bättre. igår eftermiddag ringde det i mobilen, telefonskräcks-störd som jag är vågade jag inte svara på okänt nummer. sen ringde det igen 10 minuter senare, och det slog mig att jag för satan är arbetssökande och att det blir rätt svårt att scora ett jobb om jag inte vågar prata med någon. det var Hemköp som ville ha in mig på intervju, och imorse (nåja, klockan 11) var jag där - glad och framåt - och lämnade intervjun med ett schema på 20 timmar i veckan från och med mitten av augusti! stört najs.
nu har jag alltså ett sommarlov, ett riktigt sommarlov, och börjar sedan jobba halvtid på en butik som ligger 20 minuters promenad från mitt hem! å själva grejen med halvtid också, var livrädd att dom skulle kräva mer arbetstid för då hade det blivit knepigt... jag är en sån som inte ser någon poäng med att jobba mer än man behöver, inte så länge det inte är ett vrålkul jobb i alla fall.

ahhhhh.....allt är löst! ingen mer gnagande ångest eller förnekad oro, det är lugnt! det ordnar sig. det gör det alltid.

firade med att snabbshoppa på HM på vägen hem: hårfärg, blå enkel klänning, sexiga trosor samt balla trosor. ikväll kommer massa gamla kompisar till stan, då blire reunionparty och bubbel-yra på Trädgården!

6 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Det måste kännas jätteskönt. Kör hårt, tjejen!

    SvaraRadera
  2. alltså det är dags för ett till inlägg! börjar lacka!
    /J

    SvaraRadera
  3. Lackaaaaaaaaaaarrr! Läge!

    SvaraRadera
  4. Så bara för att du fick jobb så lägger du ner bloggen? Klent!

    SvaraRadera
  5. Alla lugnar sig nu.
    Jag är ledsen för att jag har försummat denna blogg, men det skänker mig stor glädje att detta faktum lyckas uppröra människor. I'm back again!

    Och kära Jolle, jag finner din kommentar en smula putslustig då du själv vägrat gästblogga med orden "orkar inte, det tar flera timmar" och då gällde det ETT inlägg :)

    SvaraRadera