torsdag 24 juni 2010

keff in kefalonia

wehoo! resa till Grekland bokad. på lördag eftermiddag åker jag och Nils till ön Kefalonia för en veckas sommarlyx och överflöd! vi ska sprätta med tårna i vit sand, äta god mat på tavernor och tindra mot varandra över bordet, dricka läskande drinkar på terassen och vandra i dramatiskt vacker natur. helt enkelt - romantik i sin allra klyschigaste form, now featuring: Flaming & Nils.


jag skulle gärna skriva att vi kommer plaska som delfiner i varmt kristallblått vatten och älska under månskenet och sånt, men dagen till ära har min mensvärk börjat smyga sig på vilket betyder blodflöde inom kort. det är såklart...dålig tajming. hade det varit för några år sedan hade jag säkert börjat böla och tjuta om såååå typiskt! och nu är allt förstört, precis när vi ska åka! och så vidare. men fan. lite jobbigt, absolut, men det funkar ju ändå. lite mindre badande och lite mindre älskog - men i en atmosfär man hittills bara drömt om. it's alright.
haha, mamma ringde precis. när jag sprudlade om att jag precis bokat sistaminuten-charter till Grekland, kvittrade hon fram följande kommentar:

- Åh, va roligt! Jag tror du börjar få lite mer normala vanor nu!
jag frågade, ytterst skeptiskt, om charterresor verkligen kunde klassas som normala vanor.

- Nej, men du brukar ju inte...unna dej sådär.
och det har hon faktiskt rätt i. om man åker någonstans, vilket sällan sker, är det alltid ultra low budget hostel som gäller och minimala ambitioner om komfort. egentligen tycker jag det är ganska sympatiskt, men det ska bli sjukt spännande att få en glimt av den andra världen. chartervärlden. en undercover sunk-brud wallraffar charterfamiljernas vardag. we'll put the keff in kefalonia.

Nils reagerade exempelvis på att det inte står någonstans vilken adress hotellet ligger på. förmodligen för att charterfolk blir slussade från dörr till dörr och guidade in i minsta detalj, och adresser och kartor blir helt enkelt inte relevant. bara en sån sak. haha. det här blir stört. men kul att kunna glädja min moder med beskedet om att jag nu äntrat svennelivet.
åtminstone på studiebesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar