söndag 6 juni 2010

helgens utsvävningar

söndagkväll och lite småsimmig sådär efter en fet helg. försummande av bloggen till förmån för livet, kanske man kan säga. känner att jag måste presentera en short re-cap för att kunna gå vidare, så låt mej sammanfatta i korta ordalag:

fredag
sjukt osugen på det mesta inom socialt umgänge. tar en Amaretto, börjar sy en klänning. det går skitdåligt. Jolle ringer och säger att han också är sjukt osugen på socialt umgänge, men vädret är ju så fint. vi möts upp i kajen utanför oss och dricker två folköl var och pratar om det mesta. lugn, melankolisk ton och likasinnad utsikt. stålgrått vatten, stålgrå himmel.

lördag
bestämmer mej för att ta ledigt, trots att jag egentligen alltid är ledig. kollar på skräp-tv och känner mej oproduktiv. övertalar Grungemannen att hjälpa mig med att kalkylera konstruktionen till min egensydda klänning. vi kommer en bra bit på väg, men efter ett tag släpper vi projektet - vilket främst beror på hans plötsliga ointresse vilket direkt leder till min handfallhet.
vid femtiden korkar Grungemannen upp rödtjutet och därmed är aftonen igång. vi tomtuggar om konst, politik och skvaller på den pimpade balkongen och beger oss sedan till Vitabergsparken för att teama upp med Jolle. tre flaskor bubbel och en mängd ordlekar senare, vinglar vi till Kägelbanan tillsammans med Nils och Vincent för den magnifika klubben Slick. den var dock inte lika magnifik som jag mindes den från förra året, den sexistiska party-hiphopen lyste med sin frånvaro till förmån för tråk-electro. men det var okej, vi dansade oss galna och glada ändå.

söndag
vaknar vrålbakis men glad i hågen. idag var det vernissage för PopUpArt! Nils hastade iväg i ottan i välstruken kostym, han är en sån som kommer i god tid. jag målade naglarna och släntrade in ett par timmar senare - till en jävligt trevlig och lyckad utställning. vänner anslöt under dagen som präglades av solsken och sommar-yra. kvällen blir en deja-vu-upplevelse av stora mått då vi återigen hamnar i Vitabergsparken. folk blir lulliga i hatten och vaggar i kvällssolen bort till Stödfest för Ship to Gaza. där var det power och livskraft så att det räcker för en vecka, och med dom orden tänker jag segla in i morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar