torsdag 24 juni 2010

chartershopping

puh!
idag hare jävlarimej shoppats, intensivt. efter hastiga inköp på Systemet (sprit till midsommar) och Apoteket (värktabletter att ta efter spritsviterna på midsommardan) mötte jag upp Jolle. ska ju på charter för satan och insåg att jag varken hade bikini eller flipflops eller nånting charter-aktigt överhuvudtaget. jag var a woman on a mission, och jag hade den bästa möjliga shoppingpartnern.
med vänlig men bestämd hand lotsade han mej mellan affärerna, styrde bort mej från glittrande ögongodis som inte hörde till inköpsplanen och sa uppmuntrande ord om varenda bikini och varenda flipflop. ypperligt!
på en timme lyckades jag med Jolles hjälp inhandla en bikini för 100 spänn och flipflops för 100 spänn och sololja och brillor. katjiiing! det blev en billig nota.
sen mötte vi upp Joggarn och Nils för en välbalanserad måltid på Max, följt av en kanna öl på Mosebacke. trevligt samkväm, förutom en smula interna spänningar mellan Jolle och Joggarn (som är roomies) om huruvida de skulle ha midsommarfest eller ej imorron. Jolle vann dock, till allas glädje, och fest skare bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar