fredag 16 juli 2010

kladdkaka och klasskillnad

har precis pantat burkar för att få ihop till vaniljsocker och ägg så att jag kan baka kladdkaka.

prioriteringar, gott folk, prioriteringar!

kladdkakan står nu i ugnen och sprider en obeskrivlig väldoft, hoppas att det här receptet blir riktigt kladdigt och tjofsigt.


igår hade jag en lång och extremt lat dag tillsammans med Jolle vid Källtorpsjön, ett nytt fynd som badplats! man kan säga att jag nu förstår vad "Beach 2010" egentligen betyder. vi såg nakna gubbsnoppar och nakna fjortisbröst i en härligt voyeuristisk mix, men koncentrerade oss främst på tomtugg av allehanda slag samt en och annan korsordsgåta. han är bra han, den där Jolle.



vet att jag utlovat ett klasskritiskt inlägg men känner mej tamejfanken inte på humör för att orera om detta just nu. i korta ordalag kan jag väl bara konstatera att man inte har tillräcklig vana av "tjänstefolk" för att känna sig bekväm i situationer med nannys och allehanda underhuggare. tack gode gud.

1 kommentar:

  1. Det beror väl på. Om du hade uppväxt med tjänstefolk och högar med cash så hade du nog tyckt att det hade varit svin fett, jag hade garanterat gjort det. Inga problem i världen.

    SvaraRadera