torsdag 29 juli 2010

lackar sönder och samman!

1. min mobil är trasig, stendöd, har slutat kippa efter andan. den drunknande i ett hav av tonfisksallad i min väska - nånstans mellan Zinkensdamm och Skanstull. R.I.P.

2.
min fittiga jävla töntvikarie till lärare vid namn Berit (BERIT! bara en sån sak! man riktigt ser framför sig hur gråfjösiga Berit hasar runt i fotriktiga skor och viktigpetter-glasögon och nöjt gnider händerna över att få sätta käppar i hjulet för elever som verkar lite väl...uppnosiga sådär. knäpp på näsan ska dom ha!) har tagit uttrycket "märka ord" till en helt ny nivå i hennes rättelser av mina oerhört skarpa idé- och kulturhistoria-uppsatser. åbäket har för det första inte svarat på mail eller rättat en enda av mina uppgifter under de två veckor som hon varit semestervikarie (!) men nu har hon visat sitt ugly face med pardon. jag skrev att jag inte förstod hennes resonemang överhuvudtaget och om hon fortfarande var av den åsikten så skulle gärna låta någon annan se över min uppsats för en andra åsikt. det har man rätt till va? som elev?

3.
det spöregnar. okej. jag lackar faktiskt inte mycket på det. naturen behöver vattnas, blommor och gräs sjöng på sista versen. och jag behöver ju inte vara utomhus och cykla 8 timmar i sträck exempelvis, som min gode vän Grungemannen.

4.
värdelösa jävla arrangörer av det enda och det andra som inte svarar på mail. har man tagit på sig ett ansvar så får man för helvete ta och fullfölja det. yrkesstolthet!

5.
pank. pankare. pankast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar