tisdag 6 juli 2010

tips efterlyses!

ja har bestämt mej för att äta billigt under juli månad. det går fan sådär. hittills har jag ätit lax, lax, lax - i olika konstellationer. till vänster syns exempelvis dagens brunch; "laxarmacka till lyxartjej" kallar jag den. illa!

härmed efterlyses således förslag och tips på billig mat. för jag vet inte hur man gör längre. jag går in i affären och tänker nudlarnudlarnudlar men kommer ut med dyra ostar och laxar. det måste väl finnas något mer kittlande än nudlar som fortfarande kan betecknas vara billigt? potatis i olika former förstås, men potatis i sig är ju halvkul utan kräver dyra tillbehör. eller? ni ser. jag famlar i blindo.

HJÄLP.

3 kommentarer:

  1. En gång i tiden levde jag på billys panpizza som du kan hitta för mellan 10 och 15 kronor i välsorterade livsmedelsbutiker.

    SvaraRadera
  2. Ja, jo jag har också kört med det där ibland - det är ju en sjukt billig middag. Men nu har jag blivit veggie (fast som äter fisk) och Billy's veggie-utbud är sisådär, i alla fall med mina känsliga smaklökar. Jag är en såndär som gillar väldigt få grönsaker, men de jag gillar äter jag i överflöd. Paprika, aubergine, zuccini, lök går tillexempel fetbort.

    SvaraRadera
  3. kom till skärholmen och handla fett med frukt och grönt varje dag! tvinga dig själv att bli vegan. köp inte panpizza som jolle efterlyser, förstå vad lite näring man får för de 10 kr. dessutom behöver man väl minst 2 om man ska bli mätt.

    SvaraRadera