lördag 10 juli 2010

mjukporr och livsmål

sådärja. tvagad och härlig.

svassar runt här hemma i glansig negligé och sippar på ett glas Amaretto. lite skönt mjukporrigt laddat sådär. hur Harlequin kan man bli?

Jolle ringde och frågade, ytterst halvhjärtat, om jag skulle med till Trädgården. jag försökte låta lika halvhjärtad när jag sa att "jo, men det vore kanske najs". vet inte om det funka. skitsamma. nu ska jag dit i alla fall. jag pendlar mellan att vilja bränna exakt alla pengar jag har på sprit och synd och kraschdansa mig in i döden - eller att förnuftigt ansvarstagande moget ordentlig sparsamt ta ett glas vin. hoppas på att en kombination är möjlig.

kom just på att min lista med mål i livet (ja har faktiskt också en diffus sådan, även om den inte innefattar "bli så full så jag spyr") håller på att rinna mej ur händerna. eller inte nödvändigtvis kanske, men om jag inte fokuserar så äre snart klippt.

målen innefattar bland annat:

- ge ut en bok
- radioprata i Sommarpratarna
- koreografera Cullbergbaletten (kanske borde ändra det till nåt roligare kompani faktiskt, men låt gå så länge)
- delta i "På spåret"
- åka på en minst 3-månader lång roadtrip genom USA (där jag ska lägga mina bruna ben på instrumentbrädan och röka och låta håret flyga i vinden - det är cab såklart - när bilen ringlar sig igenom Nevada-öknen till tonerna av öken-blues)

som ni själva ser här ovan så kräver samtliga mål att jag först och främst blir känd, förutom USA-resan då förstås. och det verkar ju bli knepigt. att bli "känd" som koreograf det...det händer inte. Akram Khan är ju jävligt känd iofs. men låt oss säga såhär; I'm not quite there yet. alternativen tycks således vara att a) kämpa på i hederlig kulturarbetarstil och hoppas att jag en dag uppfattas som tillräckligt framgångsrik och intressant för att få delta i ovanstående arrangemang eller b) vara med i Paradise Hotel och framstå som så jävla bananas att ingen kan motstå att fascineras av mej vilket sedermera leder till officiella sammanhang av olika slag. det blir dock svårt med trovärdigheten i det senare fallet, vad skulle Paradise-Fiona göra i "På Spåret" liksom?

äh. ja antar att jag får fortsätta "göra min grej" som det heter. och just nu är min grej att gå ut och supa. SKÅL!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar