torsdag 29 juli 2010

klädvalskval

puh. nyss hemkommen från så kallad "shoppingrunda". planen var att införskaffa en plånbok (eftersom min nya blev snodd en vecka efter den förra) samt en somrig och stilig klänning att bära på pappas bröllop på lördag. farsan ska ju gänga sig. läge att represent.

men. här sitter jag ny. dyblöt, och visserligen har jag nu en plånbok i min hand - men ingen klänning så långt ögat kan nå. däremot har jag nu en guldkedja som är så jävla fet att den skulle få Snoop Doggy Dogg att dregla av avundsjuka. vad hände?!

jag har förut skrivit under på tesen att när man har stålar och är shoppingsugen så hittar man ingenting, och när man är luspank och inte heller letar efter kläder så springer man på det ena gudomliga plagget efter det andra. idag känner jag dock att tesen motbevisats. jag var visserligen shoppingsugen, vilket således förklarar varför jag inte hittade någonting. å andra sidan var jag också luspank, vilket borde betytt att jag skulle hittat massor med vrålsnygga och snuskigt dyra kläder. det gjorde jag inte heller. jag gillade absolut ingenting jag såg. förutom den där tunga guldkedjan då. that'll come in handy.

nu ska jag gå igenom min väl utnötta garderob. vad förväntas egentligen på ett bröllop? har hört att man inte ska ha rött eller grönt och inte överglänsa bruden. lite nedtonat, ledigt men stiligt. inte för naket, det är ju ändå farsan som ska gänga sig. släkten klarar sig utan min läckra lekamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar