torsdag 13 maj 2010

Butter Dance

idag har det varit mycket drag och lite tid att blogga. har hamnat med i ett jävligt spejsat och najs performanceprojekt som kommer framföras på Moderna Dansteatern på lördag. första repet var idag, vi övade oss mest på att falla så hårt och plötsligt som möjligt i högklackat. danskonstnären (från Indonesien) sa väl i princip att konceptet är 10 brudar, alla professionella dansare, som halkar runt i 400 kilo smör under 20 minuter. det håller. tror jag. mest av allt är det jävligt spännande att stå på scen igen, jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. var säkert två år sen sist... vaknade med magont inatt och undrade varför i helvete jag ställt upp i det här. jag vet ju hur gastkramande ångestnervös jag blir.
men idag kändes det mest bara kul. inga problem liksom. jätteintressant. varför inte?
nu är den omnämnde Jolle här. vi dricker vin och äter så magarna buktar utåt. jag är lite full. han också tror jag. vi har ett Spotify-battle, där han står för svensk indiepop och jag för roots-reagge. vi hamnar mest nånstans mittemellan.
tror vi är på väg till fest med fri bar på judiska centret. wooooot? - kanske ni tänker. fullt rimligt, tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar