lördag 22 maj 2010

Fiona gapar efter mycket

gårdagen och idag-dagen kan väl mest sammanfattas med ordet STEK. inte i den Stureplansdoftande bemärkelsen, utan i den gamla hederliga solar-bemärkelsen. det har varit ett tappert pressande i den obarmhärtiga värmen, tyvärr utan större resultat. men skam den som ger sig, som mormor skulle ha sagt.
apropå mormor förresten, nu ska jag burna iväg mot min födelsestad för att hämta upp lite presenter. fyller ju år på onsdag dårå... har en känsla av att det här är sista året som jag överhuvudtaget kommer presenter, i alla fall inte av någon annan än möjligtvis Nils - om han står ut med mej så länge det vill säga. således, läge att passa på och njuta rejält! jag har önskat mej en dator, vilket kändes lite sådär...fräckt att ens be om - men å andra sidan är det väl i princip den enda "pryl" jag behöver och jag lär ju inte få någon om jag inte önskar mej en. let's see om mor och far haft spenderarbrallorna på. det skulle i alla fall göra under för min relation med Nils, han börjar se allt mer ansträngd ut när han ser att jag sitter och fingrar på hans kära maskin.
under tågresan ska jag passa på att sluka i mig Kafka's Processen, vilket kommer ge the instant pretto-look. det är dock inte för min image jag läser den, utan för skolan.
BLABLA, har tappat ordkontrollen bäst ja slutar, inte för att jag är på topp utan för att annars kommer liksommeningnarana bli allt skummmmmare förja kANske har solsting?

(let that be a lesson for ya kids - don't stek too much!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar