onsdag 19 maj 2010

hum hum

Grungemannens konsert igår var superb! dels var musiken i sig målande vacker, dels är själva upplevelsen av att gå och titta på något nästan alltid rogivande. man sjunker ner i en stol och gapar och bara tar emot i ett par timmar, nånstans mellan meditation och terapi. nya dansidéer bubblade upp i hjärnan, vid sidan av mer ytliga tankar om vad jag ska ha för maskeradtema på min födelsedagsfest nästa vecka. just nu står det mellan DEKADENS - "glamour möter whitetrash" och att bara utgå från en bokstav, exempelvis S, och så får alla klä ut sig till vad som helst som börjar på den bokstaven. man kan vara allt från Serena i Gossip Girl till en sarkofag, sopkorg eller sjukvårdare. det senare alternativet är kanske roligast? plus att det låter gästerna själva bestämma hur over the top dom vill gå, man kan liksom välja att ta en svajig hatt och vara en simpel Suput eller maxa järnet som Stålmannen. tåls att tänka på.
kvällen avslutades med bubbligt cava på en uteservering i Humlegården, samt ett par öl på Debaser i Slussen. good stuff.
nu är det dags för Flaming Fiona att klippa sej å skaffa ett jobb. eller i alla fall skaffa ett jobb. jag är en fattig kyrkråtta. en arm flickstackare.
it doesn't suit me.
jag har hört att det första steget mot arbetslivet är att styra upp ett praktfullt CV - vilket jag ska göra precis...just...nu.

1 kommentar:

  1. Andra trevliga teman till fester: "Kom som den du vill vara". Sedan mitt favorittema: Folkpark - där har jag kommit utklädd till Blomrabatt (det var fint att kunna säga "kolla in mina schyssta stjälkar" och hänvisa till mina grönklädda ben). Andra folkparksbesökare är givetvis blottaren, ballongförsäljaren, ölburken, bajskorven, polkagrisklubban, ankdammen, dansbandsartisten etc etc.
    Sedan kan man alltid ha tema Alter ego.

    Märks det att jag gillar temafester?

    SvaraRadera