söndag 23 maj 2010

kräftpremiär!

tillbaka i Stockholm och Nils varma famn. min hemvisit i födelsestaden var för att fira den kommande födelsedagen (woho! rim!) och nu sitter jag och känner mej som en uppstoppad korv, sprängfylld av tårta och bakelser och gräddsås. men 6000 spänn rikare... drömmen om en egen laptop kommer således att bli verklighet! mor och far hade grävt djupt i fickorna, mormor också förstås. ingen är mer tacksam än jag! kanske Nils i och för sig, han är lyrisk över att äntligen få förfoga fritt över sin egen dator.
min gräddstinna buk bad mej om en "lätt" kvällsmiddag, så idén om en kräftpremiär came to mind. två timmar senare är jag inte bara lite lätt gräddstinn - min buk har växt till universumproportioner.

man äter ju liksom aldrig bara kräftorna, det blir vitlöksbröd och sallad och stark ost och allt däremellan.
men gott som fan.
även om jag rullar fram.
rim igen? tveksamt.

1 kommentar:

  1. Grattis till datorpengarna! Kul!

    Kräftor ÄR gott! Och man MÅSTE ha vitlöksbröd, ost och andra mumserier till, annars blir det bara halvdant :-)

    SvaraRadera