måndag 24 maj 2010

ny dator och nya utsikter!

idag har jag slagit till och köpt en dator! den väger ungefär ett ton, svarar knappt på kommandon och brummar ungefär som hundra traktorer - men den är min.
jag ska nog få fason på den. med en alldeles egen laptop kommer jag nu försöka hänge mig i större grad åt denna blogg.
förutom att konsumera har jag även sökt jobb idag. jag började med att skriva ut fem CV:n, mycket ynkligt antal förvisso, främst för att jag inte längre ska kunna skylla på att jag inte söker jobb för att jag inte har nåt CV. sen vandrade jag lite osäkert omkring kedjerökandes på Söders gator och funderade på vart jag egentligen vill jobba. ingenstans, blev det omedelbara svaret. men för att inte gå till sängs med ett gastkramande penga-ångest-grepp kring själen, knallade jag in på Konsum och droppade ett CV till kassörskan i kassan. hon log inte. inte jag heller. så vi får väl se.

1 kommentar:

  1. hej, vad bra du är på att skriva, jag gillar att du lyckas skriva på ett så målande sätt :)

    bra att du lämnade en kommentar i min blogg så att jag hittade hit :)

    du får ha en fortsatt bra dag och vecka :)

    SvaraRadera