tisdag 4 maj 2010

nipple covers och det där med Birro

jag nämnde nån gång tidigare att jag bor i ett kollektiv, tillsammans med Nils och två andra grabbar - som vi kan kalla Grungemannen och Italienaren. Grungemannen har varit sjuk i nästan två veckor, och mest gjort sin existens påmind genom ekande hostningar i lägenheten. idag kröp han dock ut från sin krypta framåt eftermiddagen, till min oproduktiva tillvaro framför TV:n i vardagsrummet. Grungemannen är i sitt naturliga tillstånd rätt så jävla blek, men idag var huden nästan genomskinlig. när jag påpekade detta så tittade han med förskräckelse på de blå linjer som tydligt avtecknade sig runt över kroppen och sa att nu får vi fan ta och gå ut. så det gjorde vi.
vi promenerade genom stadslandskap och lummiga parker. köpte varsin kanelbulle och kedjerökte i en park. Grungemannen sa att Marcus Birro tydligen är kristdemokrat. han hade sett honom i nåt sammanhang, debatterandes för att det borde vara förbjudet för gifta par att skilja sig om de har barn som är under 2 år. jesus fucking christ. nu baserar jag förvisso detta på hörsägen och har inga som helst belägg för att det stämmer, men ändå. om.
jag vet inte riktigt varför, men det känns som ett oerhört svek från kultureliten. eller så får jag skylla mig själv som tillskrivit Birro ståndpunkter som att vara för kärlek, frihet och jämställdhet och andra löjliga grejer... vad kommer härnäst? Bob Hansson
skriver en reklamtext för McDonalds? kanske inte en klockren jämförelse, men i korta ordalag: man lackar.

när vi kom hem hade jag fått två paket från eBay-Tradera.com
eftersom jag glömt vad jag köpt (det rör sig alltid om mycket blygsamma summor för min del) öppnade jag dem med stor spänning.

paket 1 innehöll en bikini, som var fullkomligt omöjlig att ta på sig. jag spenderade säkert 10 minuter med att försöka förstå hur konstruktionen var tänkt. det är rätt lång tid för att dra på sig ett par trosor. när jag väl löst gåtan och kunde titta mej i spegeln så insåg jag till min besvikelse att det såg för jävligt ut. bikinin måste vara designad för folk som har obefintliga rumpor, alternativt obefintliga vaginor. not pretty.

paket 2 innehöll nipple covers. när förpackningen låg i min hand och liksom stirrade uppfordrande på mej så insåg jag med ens vilken lustig uppfinning det är. när jag klickade hem dom tänkte jag nog nåt i stil med "gud va praktiskt, så slipper man ha BH om man har en klänning som visar mycket rygg, perfekt!" och det är ju förvisso sant, men man kan ju faktiskt välja att inte ha nån BH alls - eller? om klänningen skulle hasa ner så känns det ju faktiskt exakt lika pinsamt, om inte värre, att sitta där med två blomformade tejpbitar på tuttarna som om de hade varit nakna. men de fyller väl nån sorts funktion i att vi tjejer ska kunna gå runt och ha brösten fria under tischan men ändå slippa oroa oss för att våra bröstvårtor avtecknar sig mot tyget - hu, hemska tanke! jag skämdes lite för att jag köpt dem. nu skäms jag lite för att jag berättar om att jag har köpt dem.

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAH! "nipple covers", vilket roligt koncept.

    SvaraRadera
  2. Hehehe. Ooooh, jag skrattar inte åt dig, jag skrattar MED dig. Hahaha.

    SvaraRadera