lördag 29 maj 2010

maSkerad






















Här ovan syns valda delar av min spektakulära outfit (yes, jag var Spectacular!) från gårdagens maskerad hemma hos oss. Håruppsättningen blev svincool, hade en lös vision om att ha en plast-ren på skallen - en vision som kära Frida omsatte i praktiken med sitt hårfina handlag! Med 10-centimetersklackar och 40-centimeter hög frisyr blev jag flera meter lång och var tvungen att ducka genom alla dörröppningar. All and all var det en jävligt lyckad kväll, jag hade i alla fall skitkul från början till slut. Temat var ju, som tidigare nämnt, att man skulle klä ut sej till något som började på bokstaven S och jag måste säga att mina gäster hade gjort ett ypperligt jobb!

Ett axplock av kvällens outfits:
Salvador Dali
Skyltdocka
Studiomusiker
Skogshuggare

Skarpa ögat (indiannamn, se barbröstad bild nedan)
Svensk sommar
Skön snubbe
Stapeldiagram

Sorro (en läspande Zorro)
Snubbeltråd

Snubbeltråden var nog det roligaste, ett par som hade knutit ett snöre från den enas högerfot till den andre - vilket resulterade i att de utgjorde en livsfarlig fälla för alla på festen. Tror bara jag ramlade en gång faktiskt, trots ett överförfriskat sinne och skyhöga klackar. Joggarn hade ju utlovat sig själv som Serena från Gossip Girl - döm om min besvikelse när han istället dyker upp som "svartklädd". Haha, så jävla torrt.
Vi försökte hålla oss till att bara spela musik från artister som började på S, men efter några timmar började det bli lite frustrerande med Spice Girls och Sepultura och Sean Paul - så då övergick det till att "det måste finnas ett S med nånstans i låten". Därmed blev variation ganska så jättemycket större.
Bålen flödade under kvällen, fina presenter trillade in, seriösa och oseriösa konversationer hölls och vid fyratiden sisådär hade de största partyprissarna övergått sitt eget förstånd och kravlade hem, enligt bildbevis nedan... Tack för en bra fest kompisar!


1 kommentar:

  1. Vad läcker du var!:)

    Svar: Ja när det är klart känner man sig duktig:P

    /E

    SvaraRadera