söndag 2 maj 2010

pimp my balkong



idag har jag och Nils ätit en lång, sensuell och somrig frukost på balkongen - vilket ledde till att vi tvingades se hur balkongen faktiskt ser ut efter den härjande vargavintern. ölburkar och fimpar överallt, rangliga bord, damm och skit och smutsig betong utgör ingen idyllisk vårmorgon. således kavlade vi upp ärmarna och gjorde vårt bästa för att eliminera vintern från medvetandet. ritsch ratsch bort med skiten, ritsch ratsch sanera sanera... det finns ännu mycket pimpning kvar att göra, så därför väntar jag med att plåta balkongen tills den helt enkelt förtjänar det -men jag kan däremot delge några pics från Projekt Örtagård som också inleddes idag! om bara någon månad förväntar jag mej prunkande grönska, som en lummig oas i stadskärnan, ringlande tomatplantor och en läskande tät doft av basilika och oregano som kittlar i näsan...

4 kommentarer:

  1. Du uppdaterar mig väl om hur det går för dina tomater ;) Det är lika spännande här hos mig..
    Theresa

    SvaraRadera
  2. Yes, det lovar jag! Ser med spänning fram emot skörden :)

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot med att få se hur din prunkande oas utvecklar sig... Själv har jag gett upp odlingsförsöken och köper färdigt, för att efter en tid av dålig vattning köpa ännu fler... det säkraste tipset för att ha det prunkande på balkongen i have to say :)

    SvaraRadera
  4. hahaha, i'll keep that in mind om det här inte utvecklar sej enligt förväntan (vilket är högst troligt).

    SvaraRadera