fredag 14 maj 2010

freaky friday

vaknade upp vid elva, lagom bakfull.
det blev ingen utgång igår - istället satt jag och drack vin och spelade kort med Nils till halv fyra på morgonen. vi lyssnade på Joni Mitchell och gammal svensk hiphop och tjuvrökte under fläkten i köket och riktigt njöt av att lägenheten var tom på folk. Grungemannen är hos sin donna några dagar och Italienaren är...ja, gud vet var, men borta i alla fall. härligt. kändes nästan som att jag och Nils var sambos på riktigt, istället för att vara en del av nåt sorts diffust kollektiv.
idag bryts dock husefriden, pappa och hans pingla är på besök över helgen. trevligt absolut, men också jobbigt att behöva vara trevlig. vill mest sunka ner i soffan och dra en filt ända upp över näsan.
annars har det varit dansrep igen, vi fick öva oss på att låtsas ramla spontant - inte så jävla lätt alltså. imorgon är det upp till bevis, 21.30 är det föreställning och då ska vi utföra samma rörelser som nu - bara det att vi för första gången ska dansa på 400 kilo smör. wehooo!
pappa och hans pingla lär få dåndimpen vid blotta anblicken.
haha, dåndimpen... underskattat ord.
nu ska jag pumpa i mig ett par koppar kaffe så att jag kan underhålla mina gäster. vad hittar man på med två 40-plussare en mulen fredagkväll i estocolmo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar