måndag 17 maj 2010

to be or not to be - brown

idag ligger jag i gräset nere vid vattnet mitt emot Hammarby Sjöstad och steker och andas sommar. passar på att plöja igenom lite plugg, det blir liksom inte så påtagligt jobbigt under de här omständigheterna.
som ni ser på bildbeviset här bredvid så lämnar Operation Vanessa fortfarande en del i övrigt att önska, but I'll keep on fighting...
haha, det är så fascinerande hur det är samma visa varje år. hur tidigt vi svenskar än bestämmer oss för att "idag är det sommar!" och kryper ut ur våra vinterbon för att hälsa värmen välkommen med nakna ben - så ser man snart att alla andra märkligt nog är läckert jämnbruna från topp till tå. hur går detta till? jag presenterade denna tes för Grungemannen (en av mina sambos) och slutpläderade då även med att det enda rimliga svaret är att 80 % av Sveriges befolkning är solarium-beroende. det enda rimliga alternativet vore ju att alla har ett halvtidsboende på sydligare breddgrader. Grungemannen köpte inte mitt resonemang. han påpekade att de allra flesta människor faktiskt är mjölkvita vid den här tiden, men att jag bara väljer att se de kakaofärgade människorna. han sa väl i korta ordalag helt enkelt att jag blivit besatt. huruvida det stämmer eller inte kan man ju bara spekulera i, men så länge mina spiror är äggskals-tonade så tänker jag att det inte är någon fara på taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar